Indskrivning til 2024

Indskrivning til børnehaveklasse i skoleåret 24/25

Skolen ved Sundet og KKFO ved Skolen ved Sundet holder møde for interesserede forældre torsdag d. 2/11 fra 18-19:30.

Mødet er på KKFO Samosvej 42

Du får besked om skoleindskrivning med digital post

Undervisningspligten starter den 1. august i det kalenderår, hvor barnet fylder seks år. Du kan skrive dit barn op i løbet af tre uger i november måned, i kalenderåret før dit barn skal starte.

Når du skriver dit barn op til skolestart, skal du også vælge, om barnet skal gå i den fritidsinstitution, der er tilknyttet skolen.

Før opskrivning modtager du et brev i din digitale post med informationer om opskrivning til folkeskole.

Dit barn er garanteret en plads på distriktsskolen

Københavns Kommune er opdelt i skoledistrikter, hvor hvert distrikt har en skole. Det er dit barns adresse der afgør, hvilken distriktsskole dit barn hører til. Dit barn har krav på at få plads på distriktsskolen og en tilknyttet fritidsinstitution.

Du kan se dit barns distriktsskole ved at gå til denne side.

Du kan skrive dit barn op fra d. 7. november via dette link:

Når du har søgt optagelse på en skole, vil du modtage besked fra skolen i februar måned i din digitale postkasse.

Henning Munck(KKFO-leder),
Trine Gjerløv(indskolingsleder og